неділю, 3 березня 2013 р.

Брейн – ринг


Брейн – ринг
         Математика
Ведучий: «Математика – не книга, вміщена в обкладинку і скріплена мідними застібками, зміст якої потребує лише терпіння, щоб ритися в ній; не шахта, скарбами якої можна оволодівати довго, але в якій лише обмежена кількість рудоносних жил і жилок; не земля, родючість якої може бути виснажена одержанням кількох урожаїв підряд, не континент або океан, простори яких можна зобразити на карті і визначити їх контури, вона безмежна, як простір, що його вона вважає дуже обмеженим для своїх прагнень, її можливості так само необмежені, як світи, що вічно скупчуються і множаться під уважним поглядом астронома…», - сказав свого часу Дж. Сильвестр.
         Відкрити одну з цікавих сторінок математики допоможе гра «Брейн - ринг». За ігрові столи запрошуються команди «Олімпійці» і «Непереможні».
         Обидві команди прийшли на змагання з бажанням перемогти і мають чудову математичну форму, знання «на вітер не кидають», а правильно їх застосовують.
         Кожний член команди вивчає математику по-своєму. Одні – «з-під палки», «жартома», «всерйоз та із задоволенням»,  інші – лише з «корисливих цілей», оскільки мріють стати бізнесменами.
         Обом командам побажаємо успіху.
         Гра проводиться в три тури, кожний з яких складається з п’яти питань. Правильна відповідь на кожне запитання оцінюється 1 балом. Якщо правильна відповідь не дається жодною командою, то відповідь на наступне запитання вже оцінюється 2 балами і т.д.
                                   І тур
1. З Миколаєва до Нововасилівка о 12 годині дня виїхав автобус. На одну годину пізніше з Нововасилівка до Миколаєва виїжджає велосипедист, який рухається значно повільніше. Ніж автобус. Хто з них після зустрічі буде ближче до Нововасилівка?
2.Семеро чекали восьмого 14 хв. Скільки хвилин витратив кожний на чекання?
3.На полиці стоять 10 книжок. Якою за порядком буде сьома книжка, якщо рахувати справа наліво?
4. Коли до 50 додати 4, матимемо 54. Скільки буде, якщо до 50 дм додати 4 см?
5. Скільки яблук можна з’їсти  натщесерце?
                                   Літературна пауза
Нуль
Ось круглий нуль, або нічого.
Послухай казочку про нього.
Веселий нуль прошепотів
Сусідці – одиниці:
-          З тобою поруч я б хотів
-          Постояти, сестрице!
-          Та одиниця каже:- Ні,
-          Ти нуль, число нікчемне.
-          Не стій зі мною, бо мені
це зовсім неприємно! -
А нуль на це: - Я знаю сам,
Що в світі значу мало….
Та якби поруч стати нам,
Десятка з тебе стала!
Поглянь на себе: ти ж у нас
Мала та худорлява,
Та станеш більше в десять раз,
Коли я стану справа!
Нехай не кажуть, що нулі
 Такі нікчемні та малі:
Із двійки - двадцять робим ми,
Із трійки – зробим тридцять,
З четвірки – сорок, а з семи -
Аж сімдесят, дивіться!
Отож, хоч нуль - ніщо й ніхто,
Та два нулі навісці
Із одиниці зроблять сто,
а з двійки – цілих двісті!
                С.Маршак
                                                            ІІ тур
1.    Один чоловік купив три кози і заплатив за них 3000 грн. По чому пішла кожна коза?
2.    Летіли гуси: одна спереду, дві позаду, одна позаду і дві спереду, одна між двома і три вряд. Скільки всього летіло гусей?
3.    У одного старого запитали, скільки йому років. Він відповів, що йому сто років і кілька місяців, але днів народження у нього було лише 25. Як це може бути?
4.    Як у кімнаті можна поставити два стільчики, щоб біля кожної стіни стояло по одному стільчику?
5.    У брата і сестри було порівну яблук. Брат дав сестрі 3 яблука з тих, які мав. На скільки яблук стало більше у сестри?

                                           Цікава пауза

                                     Гра «Задумай число»


Задумай число, менше за 10. Запиши його на дошці так, щоб його бачили тільки глядачі(вони перевірятимуть правильність розрахунків). Помнож задумане число на 3, до результату додай 2, знайдену суму помнож на 3, до результату додай задумане число. Тепер закресли першу цифру і до числа, що залишилося, додай 2. Знайдену суму поділи на 4 і до результату додай 8. Ти отримав 10.



                                       ІІІ тур


1.    Як записати число 100, використавши тільки п’ять одиниць?
2.    Скільки буде, якщо від 75 км відняти 1 м?
3.    Лісоруби за 1 хвилину відрізали від колоди кусок довжиною 1 м. За скільки хвилин вони поріжуть колоду довжиною 6 м на куски довжиною 1 м ?
4.    У скільки разів двоцифрових чисел більше, ніж одноцифрових?
5.    Соловей починає співати о першій годині ночі, зозуля – о третій, шпак – о четвертій, а горобець – о шостій. О котрій годині співають соловей і зозуля, а шпака не чути?




Підведення підсумків. Нагородження переможців.

Немає коментарів:

Дописати коментар